5/21/2007

El menjar d'alemanya no te gust de res

Avui us n'explicaré una digna d'aquella vegada a Greifswald que em vaig quedar tancat al despatx, sense cap clau per poder sortir...

Fa dies que trobava que el menjar no tenia gust. Començava a pensar que les papil·les gustatives se m'havien mort, intoxicades per l'excés de glutamat monosòdic que ens administren a la Mensa (el menjador universitari, dolent, com tots). La veritat és que no m'estranyaria gens, perquè els cuiners allà em penso que no saben què és un sofregit. Tot ve cuit amb algun greix fastigós, i ho tenen allà, reescalfant-se, mentre tu passes i demanes ... llavors et posen un tros del què hagis demanat al plat (posem, pit de pollastre arrebossat), i amb una barreja entre dessídia i burleta venjança, t'agafen un cullerot d'una salsa calenta (posem de xampinyonys, suposadament, perquè tens sort si te'n toquen dos, de bolets) i te l'aboquen per damunt del tall, que acaba com nedant en una piscina. Si ets prou ràpid, pots implorar un plat sense salsa, que algun cop ha vingut acompanyat d'una mirada assassina, com si el qui me'l donava sabés que m'escapava d'una petita dosi de verí de la Reina Bruixa. Però no us penseu que sempre venen el tall i la salsa separats, incapaços d'amistançar els seus gustos fins que els tens al plat, no! Hi ha una excepció: la pasta. La pasta ve sempre enganxada amb una cola de colors llampants que anomenen també salsa (i que és tan de sobre com l'altra, però molt més densa). D'aquesta manera eviten que puguis demanar la pasta amb poca salsa, o sense, i també aconsegueixen que la pasta arribi sempre covada. Però les delícies de la Mensa no acaben en la salsa, ni en la pèssima gestió de la calor dels plats... en el menú t'entra o bé una peça de fruita (gairebé sempre verda i escarransida) o un bol de sopa, feta amb l'aigua de bullir algun dels plats que ofereixen, convenientment "enriquida" (però directament amb glutamat, no crec ni que li fotin avecrem, que això porta ossos de pollastre, i encara podria sortir bona). A ningú que em conegui li hauria d'estranyar que sovint acabi al bufet d'amanides, on almenys tenen oli d'oliva i vinagre de Mòdena.

Així que, com que gairebé sempre cau amanida a la facultat, em reservo el plat calent pel sopar que em preparo a casa. I com anava dient, fa dies que ni a les meves millors receptes els trobava el gust. Ja començava a passar-me amb el contigut d'all, amb el risc que això representa per les habilitats socials. A més, com que resulta que el meu saler pixa molt, també contemplava la possibilitat d'estar cometent un excés de prudència. Fins que la setmana passada vaig perdre la paciència. M'estava menjant una amanida d'alvocat amb salmó fumat, i un plat de tallarines (amb un sofregit de verdures que m'havia costat 4 hores de fer), i allò no tenia gust de res. Així que, decidit, agafo el saler pixador i hi foto un bon raig de sal als dos plats. I llavors van baixar els àngels i em van il·luminar amb la primera forquillada d'enciam: podia ser que la sal del saler s'hagués transmutat alquímicament? en sucre? Jo, per si de cas, n'he retornat el contingut a la normalitat, però cada cop que me'n serveixo comprovo que no hagi tornat a passar el miracle. Mentrestant, disfruto de la cuina, que torna a tenir el gust que li pertoca.

5 Comments:

At 21/5/07 16:12, Blogger Marc said...

Tractant-se d'Alemanya, el tema del menjar havía de acabar sortint tard o d'hora... i jo que estave fermament convençut que era viatjant que un es desfeia dels tòpics...
És clar que ara que hi penso, cada cop que he acabat amb els meus ossos a la Gran Bretanya n'he tornat renegant invariablement d'allò que allí passa per tiberi...

Si et serveix de consol, Rai, fa una temporada van passar per casa el oncles de l'Anna i em vaig espavilar per servir-los els cafès ben guarnits amb un parell de generoses cullerades de sal. D'aquelles coses que després et sents a dir la resta de la teva vida... al menys en el teu cas la cosa no hauría passat d'anèdota si no fos per aquesta lleugera tendència a l'exhibicionisme que semblen compartir tots els escriptors de bitàcores... :) I no em diguis que no, acabes de posar un foto del teu saler a la teva.:)
Saler IKEA, crec reconèixer, per cert. Ai, els mals de la globalització...! :)

 
At 21/5/07 20:55, Blogger nimue said...

sielossssss!!! quin panorama més terrible el de la mensa!!!! em sembla que jo no podria sobreviure! acabaria formant part del menú i se'm menjarien a mi.
De veritat que no m'explique com poen servir aquest menjar que expliques i com podeu aguantar-lo sense protestar. I el que és pitjor, segur que a algú li agrada i tot... Al cap i a la fi, hi ha gent que menja en el mcdonals...

Vigila amb la sal! :P

 
At 21/5/07 20:56, Blogger Musafir said...

Si és que estos alemnays!!
Comprenc perfectament el que dius. El darrer Nadal, vaig passar deu dies entre Mainz i Berlin, i la veritat... entre la Kartofelsalat, amb eixa salsa apegalosa, i tota la varietat dels anometats -braten, ja siga Scheinbraten, Kalbbraten, etc, són molt greixos, i poc gustosos. Després, per a intentar de donar-li un poc de gust, només saben afegir salses picants, i orientals però massa. Res a vore amb els plats orientals del Marroc, per eixemple. I si no, pregunta-li a la Nimue, jeje.

Salutacions, Raimon.

 
At 23/5/07 14:10, Blogger Tomás said...

Jua, jua, jua

M'en recordaré de portar-me llaunes de mejar a Deutchland. Deu ni do, si al final t'aprimaràs i tot!!!

Espero que estiguis bé guapot!!!!!
Una gran abraçada

 
At 25/5/07 15:30, Anonymous Anònim said...

Bona tarda,
permeteu-me discrepar.
A la Mensa no s'hi va a menjar, s'hi va a mirar el bestiar. Si estiguèssiu concentrats en el ramat, dinaríeu sense adonar-vos-en. A més, el menjar ja te'l serveixen amb salses especials que no tenen altra finalitat que lubricar l'aliment per a que tiri avall sense haver de fer gaires esforços.

Apa, xiquetes i xiquets, i sobretot ara que arriba el bon temps, anem tots a la Mensa a disfrutar, i ja menjarem a l'agost quan estiguem en territori nacional.

Salut!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home